вторник, 29 март 2011 г.

Не го чети , ако ти харесва къде живееш



Днес, докато си пиех бира на слънце и медитирах на тема "колко може да е готин животът", се замислих какво е това социално предприемачество и може ли да има почва у нас. Ходейки си по улиците виждах доста неща , които да ми развалят медитацията на горната тема, но все пак не искам да съм част от проблема , а част от решението... та Скъпи мои фейсбук приятели бих искала да споделя прозренията си за един по-готин живот. Прозренията, които ми връхлитъха в ума едно след друго са почти безплатни, въпросът е само да бъдат прилагани.... Аз знам , че повечето от фб приятелите ми няма да прочетът написаното тук , но знам ,че има такива , които ще го прочетът и ще се замислят .... и знам , че за да стане по-готин животът не е необходимо всичко да го разберат, а малцина , които да го прилагат и така да дадат стимул на онези , на които правят нещата , "защото всички така правят" и накрая ще има една критична маса за по-готини жиовт...


1. Билетчета в градския транспорт./ Не знам към кога мога да споделя първовто си прозрение , надявам се , че някои може да ме насочи.../ Замисляли ли сте се колко е трудно да бъдете редовен пътник в софийския градски транспорт, а не бива така... Дори и шофьора да има билетче , колко е трудно да перфорирате?! Решението е почти безплатно - шофьора да дава фиидбек на снабдителите с билетчета ( и те да го снабдяват) и просто да бъдат леко позатегнати перфораторите на билетчета , за да си спестите проблемите с агресивните контрольори. Всичко това не изисква почти нищо, само добро желание.


2. Чистота. Толкова ли е трудно да няма изрисувани полови органи по седалките, оповръщано и прахоляк.... Ми затова не ни е виновен никой освен нас самите , нито световната конспирация има пръст , нито кметицата е дошла да драска , ама всички го гледаме .... Та това не влиза в графата безплатно , ама не е мн трудно да се рекрютнат няколко циганина и да светнат автобусите до неознаваемост, а веднъж като е чисто , на никой няма да му се цапа ....


2.1 Ама кочината , която сме си създали излиза и извън пределите на един автобус .... тя е почти навсякъде и все си мисля , че Бойко Борисов не е идвал да хвърля боклуци под прозореца ми(пък може и да е , че са доста). Хора нищо не струва да си хвърляте боклуците в кошчето , контейнера , гюма , варела или както наричате "таковата" , което стой на доста места около вас и около него има мноооого боклуци!!!


2.2 Ходили ли сте на централна гара , ако не сте и не знаете къде се намира .... ще я познаете по аромата на урина , който се носи от нея .... и познайте решението на този зле миришещ проблем пак не струва милиарди. Пак опираме до добър подбор на затворници и тъмнокожи братя , които веднъж да изщистят околоността и после да сложим табелки къде са тоалетните .....


3. Споменавайки табели , искам да ви кажа , че за хората , в 21 век пътищата , подлезите и цялата инфраструктура е бетон и асфалт ... ми простете , ама трябват е ТАБЕЛИ. Е да това не е нещо , което да е съвсем безплатно , но аз съм готовя да даря част от парите си за бира за указателни табели. Омръзнала ми е да се чудя какво се случва , защото няма една табела. Тук държа да отбележа , че важно нещо е и какво точно указваме и как го указваме , но тук, ако зависи от мен бих дала и малко логистична подкрепа на хората поставяще табелите ......


4. Не знам дали сте шофьори или пешеходци, но които и от двата вида да сте , искам да ви кажа за същесвтуването на високотехнологични средства за преминаване от едната страна на платното до другата , нарича се пешеходна пътека. Скъпи шофьори моля давайте път на пешеходците по нея , а аз ви обещавам , че като пешеходка винаги ще я използвам целесъобразно , разбира се , когато я има .... КОГАТО Я ИМА!!! Отново бих отделила от паричките си за бира за боя , та дори и от труда си , за да нарисувам , тук-там по една зебра , на която да може да се пресича , защото има доста места , на които е необходима :)


5. Знаете ли , че усмивката е безплатна , ако не знаете , мога да ви открехна :) Ама моля ви се усмихвайте се малко повече , поне една причина можете да си измислите. Думи като"прощавайте" , "извинете" пак не струват много , ама могат да вкарат супер настроение, а ако се пробваме да не се блъскаме , когато има повече от 5 човека на едно място .... аз направо ще се чувствам , така едно европейски :)


Мога да продължа да изреждам идеите си за социално предприемачество , но ако на никой не ми ги чете , значи няма критична маса от хора и е по-добре да слезна да изчистя пред блока ......


Може би и вие имате идеи? Ще се радавм да ми ги споделите. Защото ми се иска да вярвам , че има повече хора, които сутрин стват, взимат си душ , усмихват се и знаят какво правят и защо го правят ... И ми се иска да знам , че има едно ново поколение от хора, на които наистина им пука в колко готин свят живеят :)


Мерси , че отделихте най-ценния си ресурс ВРЕМЕТО си !!!

/>

Няма коментари:

Публикуване на коментар