събота, 9 април 2011 г.

Изтичане на мозъци

В последно време все чудя какво е това изтичане на мозъци?! На мен ми звучи малко като откраднаха ми гажето... Как така са ти откраднали гаджето , нали гаджето ти е разумно човешко същество, което има свободата с кой партньор да се съвокуплява и да прекарва времето си. Та си мислех мозъка не е ли същата бира. мозъкът нали за това е мозък, за да умува. А какво става, ако някой по-тъп от мозъка му налага забрана да мисли и да  развива пълния си капацитет. Ми много просто - мозъкът си намира друго тяло. В реалния живот мозъкът си намира друга държава. Аз вярвам,че човек не избира къде и в какво семейство да се роди, но сам избира къде и как да изживее живота си. Та ако аз съм се родила мозък, що да не избера да си умувам там, където имам свободата да го правя. Само после някой да не са оплаква, че са му откраднали мозъка или гаджето , или поредното нещо, което не заслужава. След като казах защо политически не е коректно да използваме термина крадене на мозъци, нека разгледаме смисълът на изтичане на мозъци. Какво изтича? Нещо , което под въздействието на някакви сили променя положението си в посока надолу. Какви могат да бъдат силите? Еми явно такива, че го карат да се движи надолу. Какво става като изтече мозъка? Ми намира място, на което не ми действат предишните сили и вече си функционира като мозък , а не като вещество. Терминът изтичане на мозъци е  метафора на процес на масова емиграция, при който от една страна или регион заминават в чужбина специалисти, учение и квалифицирани работници по политически, икономически, религиозни или други причини. Страните, които специалистите напускат, претърпяват значителен икономически, културен, а понякога и политически ущърб, докато приемащите имигрантите страни придобиват голям и евтин интелектуален капитал. Аналогичният процес на изнасяне на финансов капитал се наричаизнос на капитал. След като най-важното за изтичането е редно да кажа: "Ако вие сте мозък в България - изтичайте. Ако не сте, променете нещо, за да се възползвате от все още не изтеклите мозъци."

/>

Няма коментари:

Публикуване на коментар