събота, 9 април 2011 г.

Другата страна на "алтернативните източници на енергия"

Кои бизнес има нужда от дотиране - разбира се този , които не може да се самоиздържа или иначе казано този, който не е sustainable. Няма програма, която да ви дава пари, за да си направите банка или наркокартел или завод за оръжие. Защо? Защото това този бизнес е sustainable и той няма нужда от дотации. На другата страна на sustainable бизнеса е т.н. sustainable energy. Sustainable energy e определяна от някои природо защитници като енергията на бъдещето. Алтернативните източници на енергия се делят на следните категории: слънчева, вятърна, морска, геотермална ,водна, биогоривна, . Въпросната енергия на бъдещето е подкрепена в директивата 2009/28 на Европейската общност за насърчаване на използването на енергия от възобновяеми източници. Т.е. вече говорим за бизнес, които сам по себе си не е sustainable. Аз не съм против нито развитието на такъв вид енергетика, нито трърдо заявявявам,че това е една ненужна енергиина манипулация , зад която стоят нечии енергиини интереси на бъдещето. Напротив аз самата покрепям такъ вид енергия, но когато става въпрос за сравнението и с ядрената енергетика, нещата за мен са просто несравними. Искам само да обърна малко внимание на другата страна на енергията на бъдещето - алтернитавата на ядрената енергетика. Ето и основните недостатъци на "енергията на бъдещето" :
1. Цена - неоправдано високо цена и дълъг период на възвръщаемост на инвестицията. Ако нямаше преференции и законово регулиране на създаването на ВЕИ централи, нямаше да има и инвеститори в тази област.
2.Ниско КПД на всички видове "енергии на бъдещето". Най-голямата фотоволтаична централа е в Solar Energy Generating Systems (SEGS) в Калифорнийкста пустиня Мохаве. Мощноста й е 354 MW. За сравнение мощността на работещите блокове на АЕЦ Козлудуй е 2000 MW.
3. Екологична неефективност. Съществуват твърдения , че вятърните централи пречат на естествената миграция на птиците, слънчевите централи , влияят върху климата, заради огледалата си, почвата под едно вятръна централа става напълно неизползваема .... доста екологично нали ?!
4. Тясна зависимост от атмосферните и географко положение.
В заклщчения искам да кажа , че аз съм за развитието на науката в тази област. Съшо съм за насърчаване на развитието на подобна "енергия на бъдещео". Аз съм силна против такъв тип енергия да бъде поставяне на едно място в дабат с ядрената енергия.

/>

2 коментара:

  1. Имам само една забележка

    "2.Ниско КПД на всички видове "енергии на бъдещето". Най-голямата фотоволтаична централа е в Solar Energy Generating Systems (SEGS) в Калифорнийкста пустиня Мохаве. Мощноста й е 354 MW. За сравнение мощността на работещите блокове на АЕЦ Козлудуй е 2000 MW."

    Не трябва да се бърка КПД с мощност - кпд на механичния генератор в "мелниците" е с високо КПД (на практика 100% от механичната енергия постъпила се превръща в електрическа. Разбира се това не значи че имат достатъчно произведена мощност ... просто ефективно преобразуват вятъра.

    Относно атомната енергетика ... ами проблема просто е в необразоваността на хората, нищо повече.

    ОтговорИзтриване
  2. Напълно съм съгласна със забелжката ти :)Благодаря за корекцията.
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване